אם התנ"ך מדבר על שתי ביאות שונות של משיח אחד, מתי ישוע ישוב?

בתנ"ך ישנם תיאורים מקבילים לדמותו ופועלו של המשיח, מצד אחד משיח סובל, נדחה ונהרג בעבור חטאיי האנושות (ביהדות העתיקה קיבל את הכינוי "משיח בן יוסף" – נדחה ע"י אחיו כיוסף). בעוד מהצד השני ישנם תיאורים של משיח גיבור אשר מולך ומשליט סדר (ביהדות העתיקה קיבל את הכינוי "משיח בן דוד" – מלך כדוד). בעוד היהדות הרבנית זיהתה כי מדובר בשני משיחים שונים, התנ"ך מעולם לא מדבר על שני משיחים, אלא על אחד. אחד בעל שני תפקידים אותם ימלא בזמנים שונים. לפני אלפיים שנה התגלה אלינו אלוהים בדמות ישוע המשיח על מנת למות בעבור חטאינו. בעוד בעתיד הוא צפוי לחזור בשנית. כתבי הקודש רומזים שהמשיח לא ישוב עד אשר:

  1. השלטון על ירושלים ישוב לידי העם היהודי.
  2. אלוהים ישפוך את רוחו על העם היהודי, אשר יכיר בישוע המשיח.

הראשון התרחש ב -1967 כאשר ישראל כבשה מחדש את ירושלים במלחמת ששת הימים. התנאי השני לשיבתו של המשיח – שיהודים יאמינו בישוע המשיח, אשר מתרחש כיום במידה הולכת וגוברת, ובתכיפות גבוהה יותר מאי פעם. המנהיג והסופר דון פינטו מאמין שאפשרי שמאז 1967 האמינו כ- 500,000 יהודים בישוע. לוקס, רופא יהודי שחי בתקופתו של ישוע, כתב בבשורתו שירושלים תירמס תחת רגלי הגויים למשך זמן רב, ולאחר מכן היא תשוב לידי היהודים (זה ארע ב-1967). על פי הנבואה שבאותו הקטע הדור שיחיה בתקופה שבה תוחזר ירושלים לידי היהודים, יהיה הדור שיחזה בשיבתו של המשיח:…

"וִירוּשָׁלַיִם תִּהְיֶה מִרְמָס לְגוֹיִם עַד אֲשֶׁר יִמָּלְאוּ עִתּוֹת הַגּוֹיִם. וְיִהְיוּ אוֹתוֹת בַּשֶּׁמֶשׁ וּבַיָּרֵחַ וּבַכּוֹכָבִים, וְעַל הָאָרֶץ מְצוּקָה לַגּוֹיִם וּמְבוּכָה מִגַּעַשׁ הַיָּם וְגַלָּיו. בְּנֵי אָדָם יִתְעַלְּפוּ מֵאֵימָה וּמִצִּפִּיָּה לַבָּאוֹת עַל הָעוֹלָם, כִּי כֹּחוֹת הַשָּׁמַיִם יִזְדַּעְזְע אָז יִרְאוּ אֶת בֶּן הָאָדָם (לעתים קרובות כנה המשיח את עצמו בתואר זה) בָּא בֶּעָנָן בִּגְבוּרָה וּבְכָבוֹד רַב. כַּאֲשֶׁר יַתְחִילוּ לִקְרוֹת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הִתְעוֹדְדוּ וְהָרִימוּ רָאשֵׁיכֶם, כִּי קְרֵבָה גְּאֻלַּתְכֶם.. כֵּן גַּם כְּשֶׁתִּרְאוּ אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִתְקַיְּמִים, דְּעוּ כִּי קְרוֹבָה מַלְכוּת הָאֱלֹהִים.אָמֵן אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, לֹא יַעֲבֹר הַדּוֹר הַזֶּה עַד אֲשֶׁר יִהְיוּ כָּל אֵלֶּה" (לוקס כ"א 32-24).

אין אנו יודעים בוודאות כמה שנים זה "דור" בעיני אלוהים, כמו כן, איננו יודעים את היום או את השעה שבהם יחזור. ברם, ניתן להבחין במאורעות המעידים ששובו קרב. בין הסימנים המעידים על כניסת עידן שובו של ישוע נמצא את דבריו ממתי כ"ג 39. שם הוא אומר שישוב כאשר העם היהודי יכיר בו כמשיחם:

"וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם: מֵעַתָּה לֹא תִּרְאוּנִי עַד אֲשֶׁר תֹּאמְרוּ 'בָּרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם יהוה!' " (מתי כ"ג 39).

 

בימינו אנו עדים לקיום שני התנאים לשיבתו של המשיח; בפעם הראשונה מאז הגלות לפני כ-2000 שנה, ירושלים שוב בידי ישראל, ויהודים באים לאמונה בישוע המשיח יותר מאי פעם, בתדירות הולכת וגוברת ובמספרים גדלים ורבים. הדבר המפליא ביותר הוא שזרם היהודים שבאו לאמונה בישוע החל להתגבר לאחר מלחמת ששת הימים בשנת 1967. באותה שנה היו רק קומץ של מאמינים משיחיים יהודים וכמעט ולא היו קהילות משיחיות. האסיפות בקהילות משיחיות נושאות אופי יהודי מסורתי, והמשתתפים בהן הם גם מאמינים יהודים וגם לא יהודים. הם חוגגים את החגים היהודים שבתנ"ך – ראש השנה ויום כיפור, סוכות, פסח ושבועות. בתחילת שנת 2008, היו יותר מ-150 קהילות משיחיות רק בישראל, ובערך 650 ברחבי העולם. ביוני 2008 התפרסמה כתבה בירחון טיימס ונאמר בה שהערכת מספר המאמינים המשיחיים בישראל נע בין 7,000 ל- 15,000. למרות הרדיפות וההתנגדות של היהדות הרבנית לתנועה המשיחית בארץ, הולך וגדל מספר המאמינים בישוע וכן מספר הקהילות. רבים מהמתנגדים מרככים את עמדתם כאשר מכירים שהמאמינים אינם חברי כת מוזרה, אלא אנשים נורמאלים וטובים. המודעות לאמונה המשיחית-יהודית גדלה בארץ, ובמספר כתבות בעיתונים ראשיים ותכניות טלוויזיה ראיינו כמה מהישראלים המשיחיים שהוצגו באור חיובי למדי.

נוכחתי שמאמינים משיחיים רבים בארה"ב אוהבים מאוד את אלוהי ישראל, את ישראל ואת היהודים. הם מלאי התלהבות וששים להלל את אלוהי ישראל. בקהילה המשיחית אליה אני שייך, בערך 90%-80% משתתפים באסיפות כל שבת. אני עצמי מצפה במשך כל השבוע ליום השבת כדי ללכת לקהילה. אורחים הבאים לפעמים לקהילה חווים את האהבה ואת החום השוררים בה ומעירים שלא הרגישו זאת במקומות תפילה אחרים. כמו כן אומרים שהשירים מרוממים את הרוח וההלל משמעותי ומהנה. לא רק שהיהודים מגלים שישוע הוא המשיח היהודי, אלא מגלים גם דרך חדשה ומלהיבה להללו ולשרתו באופן אישי ומשמעותי.

ברור שגל ההתפשטות של האמונה המשיחית בקרב היהודים והישראלים, הגדל והמתרחב בקצב מהיר ובצורה משמעותית ביותר, הינו סימן מובהק ששיבתו של המשיח לישראל קרובה. בעם היהודי, שבעבר דחה את ישוע, מתחולל היום שינוי ורבים באים לאמונה ומקבלים את ישוע המשיח בהתאם לנבואת יחזקאל:

"וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן-הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל-אַדְמַתְכֶם. וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים וּטְהַרְתֶּם: מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וּמִכָּל-גִּלּוּלֵיכֶם אֲטַהֵר אֶתְכֶם. וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם. וַהֲסִרֹתִי אֶת-לֵב הָאֶבֶן מִבְּשַׂרְכֶם וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב בָּשָׂר. וְאֶת-רוּחִי אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם וְעָשִׂיתִי אֵת אֲשֶׁר-בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם. וִישַׁבְתֶּם בָּאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבֹתֵיכֶם וִהְיִיתֶם לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלֹהִים. וְהוֹשַׁעְתִּי אֶתְכֶם מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם" (יחזקאל ל"ו 27-24).

 

לפני כ-2000 שנה, בא ישוע המשיח לעולם כעבד ה' ונצלב. הוא מת עבור החוטאים ובמותו הביא ישועה (סליחת חטאים וחיי נצח עם אלוהים) לכל אלה בעולם המאמינים והשמים את מבטחם בו. בדברו הוא מבטיח שישוב שנית אך הפעם כמלך הנצחי! הללויה!

"רואה הייתי בחזיונות לילה והנה עם ענני השמים בא אחד הדומה לבן אדם… שלטון וכבוד ומלכות ניתנו לו וכל העמים והאומות והלשונות יעבדו לו. שלטונו שלטון עולם שלא יסור וממלכתו לא תיכלה" (דניאל ז' 14).

אלוהים נאמן! הוא מקיים את כל הבטחותיו. אנו רואים לנגד עינינו בימים אלה התגשמות הבטחות שנתן בדברו לפני שנים רבות. שיבתו קרובה!

אולי גם יעניין אותך: