זהירות!! המיסיון הנוראי!!

מושג שגור בפיהם של הרבנים כשהם חושבים על יהודים-משיחיים הוא – "המיסיון הנורא" \ "מיסיונרים נוראיים".

אבל מה אתם יודעים על המילה "מיסיון"?

באנגלית = קונוטציה חיובית של שליחות או משימה בעלת אופי הנועד לעזור, לבנות, לתמוך ולשרת.

בעברית = קונוטציה שלילית של גוי בלונדיני עם עיניים כחולות, קרניים על הראש, זנב אדום וקלשון בידו, הנשלח על ידי האינקוויזיציה הקתולית על מנת לצוד יהודים, להמיר את דתם ולהפוך את בשרם לתבשיל חג הפסחא.

אתם מבינים, הרבנים שטפו לכולנו את המוח והפכו את המושג "מיסיונר" למילת גנאי, ולכן קל להם לתייג כל מי שמאמין בצורה שונה מהם בתור "מיסיונר" ולהתעלם ממנו בבוז. באותה העת, לזרוע פחד ופאניקה מאותו "מיסיונר" בקרב העם.

לא רק ששטפו לכולנו את המוח ש"מיסיון" או "מיסיונר" זה מושג שלילי ואפל, אלא שההפך הוא הנכון! בייחוד כשזה מגיע לארץ ישראל.

בזמן שיש הרבה במדינת ישראל שעסוקים באיך לברוח מהחובות שלהם כאזרחים, לא משלמים מיסים ולא משרתים בצבא. בעבר, בהקמת מדינת ישראל עזרו ותמכו ה"מיסיונרים הנוראיים"!
את הבית חולים הראשון בארץ ישראל המודרנית בנה לא אחר מאשר, מיסיון מבריטניה של הכנסייה האנגליקנית בראשות ד"ר גרסטמן (שהיה יהודי משיחי), ותודות לנדיבות ולחסות של המיסיון האנגליקני, בנה את בית החולים הראשון בירושלים והיווה פריצת דרך בתחום הרפואי בישראל. (פרופ' ניסים לוי, פרקים בתולדות הרפואה בארץ ישראל 1799-1946).

הרדיו העברי הראשון בישראל, רדיו "קול ירושלים" הוקם על ידי המיסיון. מוסדות חינוך, ביניהם בית הספר הראשון לנשים שעזר בקידום מעמדה של האישה בחברה (לעומת הדרת הנשים בחברה החרדית) הוקמו בישראל. המיסיון גם עזר להקים ותמך בארגון "ההגנה" בשנות ה40, המיסיון גם תמך ועודו תומך בצבא הגנה לישראל במיליארדי דולרים, ניתן אף לומר שללא תמיכת המיסיון, צה"ל לא היה כפי שהוא היום – גדול וחזק. המיסיון גם הקים וקידם מוסדות להשכלה גבוהה בארץ ישראל, וישנן עוד דוגמאות רבות נוספות, אבל הרעיון כבר ברור – מיסיון זאת לא מילה גסה.

יתרה מכך, שליליותו של המושג "מיסיון" \ "מיסיונר" הושרשה כלכך עמוקות על ידי הרבנים בקרב עמנו, עד כדי כך שקיימת הסברה כי לא קיימים יהודים באופן בכללי, ואישי ציבור יהודים ידועים בפרט (כגון רבנים ויהודים משכילים), המאמינים בישוע כמשיח. זאת מאחר שהרבנים פיתחו אלגוריתם משוכלל (קומבינה כדי להכחיש כי קיימים יהודים שמאמינים בישוע) לפיו, כל יהודי שמגיע להחלטה ולאמונה שישוע הוא המשיח, מוגדר על ידם באופן אוטומטי בתור "מיסיונר נוצרי". ואם הוא מיסיונר נוצרי בעיניהם (ובעיני ההולכים אחריהם), אז הוא כבר לא נכלל בהגדרה שלהם ליהודי, ולכן מבחינתם של הרבנים, לכאורה אין חיה כזאת יהודי המאמין בישוע כמשיח.

לצורך הדוגמא, מבחינתם של הרבנים, היהודים הבאים שהצהירו על אמונתם בישוע כמשיח, כבר לא יהודים יותר:

הפרופסור מרדכי בובר – האוניברסיטה העברית.

הרב יצחק ליכטנשטיין – כיהן כרב ראשי בהונגריה.

ד"ר בנימין ד'יזראלי – ראש ממשלת אנגליה לשעבר.

שמואל יצחק יוסף שרשבסקי – מייסד אוניברסיטה בסין ומתרגם התנ"ך לשפה הסינית.

הסופר שלום אש – סופר ומחזאי מפורסם בשפה היידיש.

הרב סלוסטובסקי – רב ומורה בבית מדרש לרבנים ומזכיר הרבנות הראשית בירושלים.

יעקב בן-חיים – מהדיר 'מִקְרָאוֹת גְּדוֹלוֹת'.

אלא, "מיסיונרים"…

אולי גם יעניין אותך: